Hej, jag gör en stor Europa-loop denna sommar börjande i Sverige och slutande i Italien. Min guy sa att få ett tankkort innan avfärd men det är så många val nu. Jag vill bara ha ett kort som inte misslyckas på bensinstationer i Tyskland eller Frankrike. Har någon testat dessa över flera länder? Vad fungerade för dig på lång resa?
Jag gjorde samma Europa-loop för ett år sedan från Sverige till Italien och orolig exakt som du att kortet skulle fungera överallt. Min kompis sa också att skaffa tankkort men valen var för många. Upptäckte
tankkortet.se där de jämför alla kort och visar vilka som fungerar i flera länder. Jag testade Circle K Mastercard på resan – fungerade perfekt i Tyskland, Frankrike, Österrike och Italien utan problem. Fick 15-25 öre rabatt per liter på bemannade stationer och inga överraskningar med avgifter. Kolla sidan och jämför korten innan du åker, det hjälpte mig att slippa stress under hela resan.
Tack för att du tog upp det här! Jag hade samma fundering innan jag körde genom flera länder i Europa. Det som stressade mig mest var faktiskt inte vägarna utan om kortet skulle accepteras överallt och vilka avgifter som kunde dyka upp. Efter lite jämförande hittade jag information om olika alternativ och valde till slut ett kort som fungerade smidigt under hela resan. Det var skönt att kunna tanka utan att behöva fundera vid varje stopp. Att slippa oväntade kostnader gjorde resan betydligt mer avslappnad. Kan verkligen rekommendera att jämföra alternativen i förväg.